با توجه به آنالیز شرکت final code بازی Dark Souls 2 تغییر گرافیکی زیادی کرده است به طوری که نسخه PS4 آن از لحاظ رندر و گرافیک بازی تغییر زیادی نسبت به نسخه PS3 آن کرده است. شرکت Digital Foundry زمان زیادی صرف تغییر کدهای Scholar of the First Sin کرده است تا بتواند ورژن کنسولهای PS4 و XBOX one را تولید کند. به دلیل محدودیتهایی که توسط ناشر ایجاد شده بود تست و آنالیز این بازی فقط روی مرحله Forest of Fallen Giants area (جنگل غولهای شکست خورده) انجام گرفته است که با این وجود پیشرفت باسیار خوبی را از خود نشان داد.
شرکت Digital Foundry این تست را در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و با انتخاب حالت گرافیکی FXAA anti-aliasing در مقابل کیفیت ۷۲۰p در نسخه قبلی انجام داده است با این وجود فریم ریت برای این تست در بیشتر زمانها ۶۰fps بوده است و فقط در حالاتی که اشیای تخریب شده و انفجارات زیاد در بازی ایجاد شدند فریم ریت به ۵۰ ثانیه افت کرده است.
بازی Dark Souls 2 در آپریل ۲۰۱۴ برای کامپیوتر ، PS3 ، PS4 ، XBOX 360 و XBOX one منتشر شد و نسخه بهبود یافته گرافیکی آن بزودی برای کنسول های PS4 و XBOX one منتشر خواهد شد.